De Spreeuw gaat op tournee!

De Spreeuw, de theatervoorstelling die ik schreef, speelt nu een kleine tournee in onder andere: Theater Ins Blau, Zaal 3 en Theater Kikker.

Wat ik op de foto in mijn handen houd is het resultaat van 4(!!!) jaar werken, schrijven, repeteren en try-outen van mijn toneeltekst De Spreeuw die 8/9 te zien is in Theater Ins Blau Leiden, hier dus in een prachtig posterbeeld door kunstenares Amber Rijcken.
Geloof het of niet, het bleek helemaal niet makkelijk te zijn om een tekst over activisme, ontregelde dierenvolken, slapeloosheid, stormvloed, kwelderspringers, het hoe&waarom van hoe een zwerm spreeuwen vliegt, zwartgelakte overheidsdossiers en een naderende ramp in het theater te krijgen want daar was nog geen markt voor.
Gelukkig / helaas stevenen we nu af op een soortgelijke apocalyps en crisis in de maatschappij en werd mij gevraagd of ik dit wilde gaan maken bij Theater Ins Blau met steun van Fonds Podiumkunsten.
Uhm, YEAH!
Achter-de-schermen beelden volgen nog, beloofd. Op dit moment zijn de geweldige acteurs en regisseur nog aan het repeteren in Ins Blau en in de appgroep sturen ze me paginalange filosofische artikelen, selfies en morsecode.

Maar first things first, komt allen:

De Spreeuw
08.09.2023 Theater Ins Blau
Tryouts 06.09 & 07.09 2023

26.10.2023 Zaal 3 van Het Nationale Theater

More: TBA.


Kaartjes: hier
Spel Annelotte van Aarst, Roán ten Cate, Glenn Coenen
Regie Roel Meijvis
Scenografie Noa Helder
Tekst Marthe van Bronkhorst
Met dank aan Kees van Leeuwen, Fonds Podiumkunsten Timen Jan Veenstra en De Tekstsmederij, Sanne Smits, Evalinde Lammers

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag